Før dit første float!

Float guide

 

I denne guide kommer vi med gode råd angående dit første float. Der er nogen små tips og tricks samt praktiske informationer, der er rare at vide på forhånd, og hvis du kommer for at floate for de mentale fordele er det også beskrevet heri. Kommer du for at nyde gavn af de fysiske fordele, er vores fokus ikke på dette i denne guide. De fysiske fordele kommer af sig selv, og det er svært at komme med gode råd, da det er en proces der sker pr. automatik ved at opholde sig i floattanken.

 

Før-dit- float

Kom i god tid, så der er tid til instruktion og lige at sidde et par minutter. Vi anbefaler du kommer 10-15 min. før du skal ind og floate.

Planlæg dit float i god tid og helst på en dag, hvor du ikke har for mange ærinder før eller efter. Hvis du har for meget du skal nå, kan det distrahere dig og fjerne dig fra nuet så du ikke kan nyde oplevelsen fuldt ud. Det kan dog også fint fungerer at bruge det i et tidsrum, hvor du har et frirum på en hverdag og give dig et ekstra boost til resten af dagen.

Bliv endelig siddende i vores lounge når du er færdig og nyd følelserne. Vi har indrettet en chillout-lounge, hvor miljøet er dejligt og afslappende. Der er blid musik og store grønne planter, så bliv endelig hængende og nyd din egen tid. Gør en oplevelse ud af det!

Vi har alt hvad du skal bruge. Du behøves ikke medbringe noget. Når du ankommer modtager du ørepropper og håndklæde og vi har et klargøringsrum med føntørrer, fladejern,vatpinde og alt hvad du ellers skal bruge, hvis du skal videre efter dit float. Vi udleverer også vaseline som du kan smøre på mindre rifter eller sår for at undgå at det svier. Husk at vi ikke anbefaler dig at floate hvis du har større rifter!

Vi anbefaler at du floater uden noget. Bikini eller badebukser strammer på huden og kan være skyld i at du ikke får den fulde oplevelse ud af floatet. Det er selvfølgelig helt op til dig selv og husk at rummet er helt dit eget og kan låses indefra.

Hvis du har farvet hår, så vær opmærksom på der skal gå minimum 14 dage, før du er klar til at floate.

Det er en god ide at maven er tilpas, så vi anbefaler ikke at spise et stort måltid umiddelbart før så du er overmæt og ligeledes er det heller ikke en god ide at være dødssulten. Find en balance så din mave ikke rumler. Lige tilpas er nøgleordene her. Spis et lille måltid et par timer før er vores anbefaling.

Undgå stimulanser før dit besøg hos os. Her mener vi især koffein og nikotin. Drop kaffen den dag eller vent til senere. Ligeledes bør du undgå alkohol i dagene op til og det samme gælder for eurofiserende substanser.

Undgå at barbere dig før du kommer ned til os. Tanken er fyldt med 600 kg epsom salt og selv den mindste rift kan svie forfærdeligt meget i starten af dit float, hvilket forstyrrer oplevelsen.

Bevæg dig! Det kan gøre din oplevelse bedre, hvis du bevæger dig inden du skal ned i floatpoden. Cykel en tur, gå i fitness centeret eller gå en tur i rask trav. Det kan hjælpe dig til nemmere at slappe af hvis du på forhånd har bevæget dig, men det er bestemt ikke en nødvendighed.

Under-dit-float

 

Træk vejret. Float miljøet er en ny oplevelse og det kan tage tid at tilpasse sig og slappe helt af i nye omgivelser. Gå ikke i panik, hvis du pludselig bliver rastløs. Vi er vant til at blive distraheret fra alle sider i vores dagligdag og nu befinder du dig et sted uden en eneste. Fokuser på din vejrtrækning eller prøv at slappe af i hele kroppen ved at starte fra tæerne og slutte ved hovedet. Vi har floatet meget så spørg os endelig til råds og vi kan komme med gode ideer og forslag til, hvordan du får mest ud af dit besøg.

 

Vær open-minded.  Lad ikke forventningerne blive for høje. Floating er intet mindre end fantastisk, men for høje forventninger kan også påvirke din oplevelse.  Ved at bevare en  ”open-mind” giver du plads til nye ideer og indtryk. På den måde kan du gøre det til dit redskab for personlig udvikling.

 

Go with the flow. Det er OKAY, at dit sind stadig er aktivt. Lad tankerne komme og gå. Tænk på din hjerne som en computer. Det tager tid at lukke ned for alle de ”åbne” programmer. Til sidst glider du ind i et forlænget THETA stadie. Et stadie vi sjældent har adgang til, normalt kun muligt efter længere perioder med meditation. Det er her du oplever et boost i problemløsning og kreativitet. Fortrængte følelser eller minder kan muligvis dukke op til overfladen og der er mulighed for at du kan få adgang til din underbevidsthed. Det bliver nemmere for hver gang at nå dette stadie.

Efter-dit-float

 

Tag det hele med og undgå at hoppe direkte tilbage i ”kaosset”. Vi anbefaler at du minimum, sidder 10. Min efter dit float for at absorbere hele oplevelsen og forbereder dig på dit næste skridt. Med et klart hoved vil du måske gøre noget ved det du har ”udskudt” eller endelig tage den beslutning du har samlet dig mod til. Du er velkommen til at blive så længe du har lyst!

 

Observer om du føler noget anderledes i dagene (eller ugerne) efter din oplevelse i float studio. Måske er det måden du reagerer på, hvis noget irriterer dig eller ved  at have større overskud i sociale sammenhænge. Det kan også være dit søvnmønster er bedre. Ved at være opmærksom, kan du finde ud af hvordan floating virker bedst for dig f.eks. kan det være et tidligt morgen float er det du har brug for, fordi du finder mere energi igennem dagen og dagene efter.

 

Byg videre på det. Indre ro og klarhed er ikke noget der bare kommer af sig selv, men det er en disciplin. Floattanken er redskabet der kan hjælpe dig med at slappe af og holde fokus, men vær klar til at tage det skridtet videre. Gør floating til dit personlige redskab, til at opnå store ting.